Ik ben onlangs lid geworden van een nieuwe herenclub. Ongevraagd. Maar zo gaat dat met clubs, men is voorbestemd. De TENA-man, niet Superman, Batman of Iron Man, maar TENA-man. Ik hoorde op de radio dat één op vier mannen vanaf zijn veertigste lijdt aan ongewenst urineverlies. 'Het komt vaker voor dan u denkt. Neem een kijkje op onze website voor inspiratie om het maximale uit uw leven te halen en ontvang uw gratis proefpakket dat discreet wordt opgestuurd. TENA Men. Keep Control!'
Keep Control! Ik ging naar de website, alleen uit nieuwsgierigheid, enkel voor deze lezing, uiteraard. Er waren verschillende opties. Van enkele druppels, langs talloze teugen, over sloten, tot de hele blaasinhoud. Ik kon kiezen uit hun producten. Er waren verschillende levels zoals bij computerspelletjes. Er is de TENA Men Protective Shield, dan de TENA Men level 1, level 2 en level 3, vervolgens de TENA Men Active Fit Pants, verassend gevolgd door de TENA Men Premium Fit Protective Underwear level 4, en daarna de TENA Pants Normal en TENA Pants Original Plus, en de TENA Pants Plus ProSkin, de TENA Pants Super ProSkin en de TENA Pants Maxi ProSkin. Tien levels! I completely lost control.
Waarom horen we altijd van de reclame dat we niet in controle zijn? Waarom kopen we producten die ons de illusie van controle moeten geven? Winterbanden, reisverzekeringen, anti-roos shampoo, stappentellers. Waarom kopen we controle? Omdat het ons een droog en veilig gevoel geeft?