Je kunt van haar houden of niet, maar Beyoncé is de onbetwiste popkoningin van deze tijd. Alles wat ze aanraakt verandert in goud, iedere beweging die ze maakt is een evenement. Wat ze bezit is een unieke combinatie van extreem talent, verregaande professionaliteit, een team van juiste mensen in haar dienst, een huwelijk met een van de grootste rappers aller tijden en een feilloos gevoel voor de tijdsgeest. Al twee decennia lang perfectioneert ze een mix van commercie en visie, politiek en pop, seks en kunst, en nu, op haar 36ste, is ze zo'n beetje op de top van haar kunnen — en haar macht.
Vorige week was er ineens een nieuwe plaat, een gezamenlijk project met echtgenoot Jay-Z, getiteld Everything is Love. Die plaat werd begeleid door de geniale clip bij het nummer Apeshit, opgenomen in het Louvre, als commentaar op de westerse schilderkunst, die zwarte mensen eeuwenlang stelselmatig heeft uitgewist. Dit alles tijdens de wereldtournee van de echtelieden, die vorige week ook twee avonden neerstreek in de Johan Cruijf ArenA.
Tekst loopt door onder de video.