'Ik vind de clown symbolisch heel nice. Die staat voor mij voor doen wat je wilt, maar met een moreel kompas. Eerlijk zijn over wie je echt bent en de ballen hebben om dat te delen. En tegelijkertijd kritiek kunnen geven op de maatschappij en daarmee weg kunnen komen: je kunt niet lachen met mij als ik al lach met mezelf.'
'De clown is ook een coping mechanism voor mij. Toen iemand die dichtbij mij staat een psychose kreeg, heb ik veel voor die persoon gezorgd en veel slapeloze nachten gehad. Toen de persoon werd opgenomen, was de clown er ineens.'
'Mijn bewegingen on stage zijn deels geïnspireerd op dingen die ik heb gezien bij die persoon, die volgens mij ook kampte met afkickverschijnselen. Dat heeft me enorm getraumatiseerd. De clown probeert via dansbewegingen het trauma te verwerken.'
Ik heb veel verschillende beschrijvingen van je muziek voorbij zien komen, van R&B tot soultrap. Hoe zou je het zelf omschrijven?
'Klassiek-elektronische-jazz. Al klopt dat waarschijnlijk helemaal niet. Toen ik ging schrijven had ik klassiek-elektronisch in mijn hoofd. Later besefte ik dat mijn nummers eigenlijk heel jazzy klinken.'
Ben je ook geïnspireerd door klassieke, elektronische of jazzmuzikanten?
'Nee, eigenlijk niet. Je hebt mensen die veel platen in huis hebben en die houden van muziek ontdekken. Ik ben niet die persoon, ik ken niet heel veel dingen en ben geen muziekliefhebber.'
'Ik ben heel geluidssensitief, dus als ik op straat loop dan heb ik mijn oortjes in om niet overgestimuleerd te raken. Dan luister ik mainstream muziek, heel random. Tupac vind ik altijd al heel goed, maar dat is hiphop en dat is heel anders dan wat ik maak.'